Dag 1 en 2, Boston en Niagara Falls - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Rachel en Thomas - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2, Boston en Niagara Falls - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Rachel en Thomas - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2, Boston en Niagara Falls

Door: Thomas en Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel en Thomas

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Boston

Dag 1, welkom in Boston

Na een lange vlucht en veel gerommel zijn we toch wakker geworden in hetbijzijn van Raymond. Hij is via Atlanta, waar wij straks via naar A'dam gaan, naar Boston gevlogen. Tijd voor iets leuks! Met zijn allen gaan we met de auto richting Boston. Probleem een, Lisa vertrouwt de navigatie niet. Probleem twee, waar moeten we parkeren?? De eerste die we vonden was een luguber klein plekje waar het $8,- per HALF UUR was. We zijn dus snel verder gereden naar een nieuwe parkeergarage waar het aanzienlijk goedkoper was. De parkeergarage bevond zich onder een groot park die het begin maakte van de Freedom Trial, een pad die je door Boston leidt langs alle historische punten van de Amerikaanse Revolutie, Boston teaparty en the Declaration of Independence. Zeer interessant en leuk om te doen! In een tocht van ongeveer 8km loop je langs stadhuizen, begraafplaatsen waar Benjamin Franklin en Samual Adams zijn begrafen, huizen van de ondertekenaars van het document en vele kerken en slagvelden. Een grote aanrader om te doen. Ook een bijblijvertje voor mij was dat toen wij door de stad liepen, hoorde ik ineens: damn she has a nice butt.
Aan het einde van de Trial kom je bij Bunkerhill Memorial, een toren van 296 stappen die je uitzicht biedt over Boston. Ik heb Thomas de camera gegeven en ben bij Lisa gaan zitten, mij niet gezien! Vervolgens zijn we met een boot terug gevaren naar een punt dat we niet ver meer hoefde te lopen naar de auto. Daar zijn we vervolgens naar Harverd University gereden. Omdat we nergens konden stoppen zijn we gauw doorgereden naar Salem, een dorp met een geestige en betoverende geschiedenis. Daar hebben we een tour door het dorp gelopen waarbij de geschiedenis van heksen, vampieren en dergelijke werd verteld. Zeer leuk en komisch dat sommige mensen dit erg serieus namen. Staan wij dan als nuchtere Hollanders. De man die de tour leidde was erg grappig, een beetje allemaal waar gebeurd en jij was er ook bij. Zo gesloopt als we waren gingen we terug naar de B&B. Morgen is het weer vroeg dag, op naar Niagara Falls!

Dag 2, Niagara Falls.

Om vijf uur werd er op de deur gebonst. We vertrekken voor een acht uur durende rit naar Niagara Falls. We hebben een paar keer gestopt en zeker genoten van het bergachtjge gebied. Een zeer vermoeiende rit voor mij, mijn nek lag in twintig knopen en de airco liet mijn ogen opdrogen als sneeuw voor de zon. Eenmaal daar.... wouw. Een prachtug uitzicht en foto's zouden hen geen recht door. In de bakkende zon (ik had er last van, Texaan Thomas natuurlijk niet) pakte wij de boot die tot diep in de dal van de waterval voer. Terwijl wij allemaal zeik en zeik nat werden, beschermde ik mij camera en hield hem als mijn baby onder mijn poncho die ons bbqde in de volle zon. Vervolgens hebben wij een wandeling rondom de falls gedaan en vervolgens uitgeput gegeten in de Hardrock Cafe, super cool! En last but not least hebben wij de Rainbow Bridge richting Canada genomen waarbij ik mijn tweede stempel mocht ontvangen in mijn paspoort. De falls zijn nog mooier aan de Canadese kant, maar omdat wij allen gesloopt waren bleven wij er niet lang. Wij lieten Toronto achter ons en moesten ook nog 50 dollarcent betalen om uberhaupt weer aan Amerikaanse zijde te komen. Vervolgens hebben wij nog vier uur moeten rijden naar onze andere bed en breakfast waar ik weinig van heb meegekregen. We verblijven in de kelder van iemand anders, oudverwets maar zeer gezellig. Het bed was hard maar alles slaapt als je moe bent. Morgen gaan we New York City!

  • 09 Augustus 2016 - 10:49

    Kirsten:

    50 cent...For real xD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel en Thomas

Hier zullen wij beide onze verhalen schrijven over de gezamelijke vakanties :)

Actief sinds 14 Juli 2016
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 1691

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 25 Augustus 2016

Op naar Amerika!

Landen bezocht: