Dag 3 en 4, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rachel en Thomas - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rachel en Thomas - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4, New York

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel en Thomas

06 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Dag 3

We laten de keurige B&B achter ons om koers te zetten richting New York City. Onderweg zijn we halverwege gestopt bij een uitkijk plaats waarbij je uitzicht had op een bergachtig gebied buiten New york. We hebben daar zelfs Arenden gezien!
Na een ritje van drie uur zagen we de hoge wolkenkrabbers van NY. We reden wat rond, zoekend naar een parkeerplek en wat zien we daar, een gratis parkeerplek!!! Dat is zeker wel wat anders dan de parkeergarages die we hebben gezien, zeker wel $16,- per half uur vroegen. Wij hebben het in Nederland zo slecht nog niet....
Dag 3 hebben we de Highline pad gevolgd. Een route die langs oude verhoogde spoorbanen van de stad liep. Vervolgens zijn we terug naar de auto gelopen en hebben we geprobeerd een parkeerplaats te vinden om naar the Staten Island te gaan.... geen succes met erbij komend dat de tomtom van slag liep, amerikaanse koffie is niet goed voor de navigatie. We zijn maar ons apartement gegaan.

Dag 4

Eindelijk even uitslapen tot 8 uur. We zouden om 9 uur vertrekken maar de tickets voor de Yankees deze avond liepen niet goed. Anyway, met de metro die netzoals in London om de zoveel tijd rijdt, naar allerlei punten gegaan. Times Square, Top of the Rock, een uitkijktoren boven op het Rockerfeller Center, die uitzicht biedt over heel NY en het American Museum of Natural History, het museum uit de film. Omdat wij daar vrij laat arriveerden, adviseerde de vrouw achter de kassa om vijf minuten te wachten zodat wij gratis naar binnen konden aangezien het museum dan nog maar een uurtje open zou zijn. Het museum hebben we daarom in een hazeloop gezien en de belangrijkste dingen voor onszelf eruit gepakt. Een zeer leuk museum waar je je de hele dag kan vermaken.
Om 19:00 verzamelen bij het Yankee Stadium ,waar we hen tegen de Indians van Cleveland zagen spelen. De Yankees hebben gewonnen!

• 09 Augustus 2016 - 10:45

Kirsten:

Kan niet wachten op de foto's :P