Dag 5 en 6, Schepen, fietsen, Philly en meer. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rachel en Thomas - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6, Schepen, fietsen, Philly en meer. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Rachel en Thomas - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6, Schepen, fietsen, Philly en meer.

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Rachel en Thomas

10 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Dag 5

De dag begint met de ferry naar Staten Island. Onderweg had je een uitstekend uitzicht op het Vrijheidsbeeld. Nadat we de ferry terug nasr Manhatten namen, liepen we richting de 9/11 memorial grounds. Dit bestaat onderandere uit twee grote herdenkingsbaden. Vanuit deze locatie kan je goed de Freedom Tower bekijken. Dit is het hoogste gebouw in Noord-Amerika! Allemaal erg indrukwekkend. De groep splitst zich op, de vrouwen gaan shoppen in het grootste warenhuis ter wereld! Wij de heren gingen naar de USS Intrepid. Dit is een vliegdekschip musseum. Hier keken wij naar de historie van de Amerikaanse marine en op de flightdeck stonden Militaire vliegtuigen en helicopters opgesteld, deze toestellen samen met de indrukwekkende verhalen van mijn vader (ex luchtmacht) maken voor een onvergetelijke gebeurtenis.

Dag 6

De laatste dag in New York, deze spenderen wij door in Central Park. Een klein aftand van Central Park kan je fietsen huren, met deze fietsen kan je goedkoop door de stad fietsen, Central Park is een fantastische omgeving met veel te zien en veel heuvelachtiger dan dat je in eerste instantie zou denken. Zo heuvelachtig dat je soms zelfs van je fiets af moet stappen om op adem te komen. In Central Park hebben we ook even gepicknickt met echte New York bagels. We vertrekken nu in de richting van Philadelphia, hierbij komen we langs Carlo's bakery. We hebben genoten van heerlijke Cannoli's. Eerlijk gezegd, ze zijn erg goed. Helaas komt aan alles een eind, en dus ook New York. Na een aantal uren in de file te staan komen we aan bij ons verblijf in Philidelphia. Dit is een groot herenhuis dat uit de 19e eeuw stamt, het is een zeer comfortabel verblijf waar we helaas maar één nacht slapen. Achja, morgen weer een dag.

• 10 Augustus 2016 - 07:57

Anita:

Euh Thomas, waarom kijk je zo boos? Waren de broodjes niet lekker? Veel plezier nog,. Waar gaan jullie nu naar toe en wat gaan jullie nu doen?

Ik wil graag meer foto's zien, kan dat?

• 15 Augustus 2016 - 18:24

Kirsten:

Fun Fact: In Central Park kun je veel Pokémon vangen. Niet gedaan? P:

Echt, ik had denk ik alles opgegeten wat ze bij Carlo's verkopen :P Geen foto van het herenhuis?