Dag 7 en 8 Philadelphia en Washington - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Rachel en Thomas - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 Philadelphia en Washington - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Rachel en Thomas - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8 Philadelphia en Washington

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Rachel en Thomas

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Philadelphia

Dag 7,

Dag 7 begint in Philadelphia, hier rijden we richting het centrum van de oude stad. Onderweg ontbijten we bij een plaatselijke restaurant met heerlijke pannekoeken, eieren en spek. Na het eten rijden we naar een winkel centrum. Dit is het 2 na grootste winkel centrum in de VS, hier hebben we rondgekeken naar alle fantastische spullen dat dit land bied. hierna rijden we naar Independence Hall. In dit gebouw zijn de Onafhankelijkheidsverklaring en de Amerikaanse Grondwet aangenomen. We hebben hier de Liberty Bell bekeken, een iconisch symbool van de Amerikaanse onafhankelijkheid.
Nadat we deze historische plaatst helemaal bekeken hebben, zijn we opzoek gegaan naar een plek om te lunchen. We vonden een lokale tent waar ze zogenaamde Philly steak sandwiches maakten. Dit is een geroosterd broodje met een soort kaas, steak en uien, erg lekker! Na de lunch zetten we koers naar Washington DC, de hoofdstad van de VS. We komen aan laat in de avond bij een zeer leuk appartement dat uit vier verdiepingen bestond, elke verdieping had een eigen functie, erg interessant.

Dag 8,

Deze dag staat in het teken van de historische punten van Washington. Als eerst rijden we naar Arlington National Cemetery, dit is een militaire begraafplaats waar onderandere ook de Kennedy familie ligt begraven. Na het Kennedy graf bekeken te hebben lopen we naar the Tomb of the Unknown Soldier. Een monument voor alle soldaten waarvan men niet weer wie ze zijn of waar ze zijn. Hier staat ook een permanente bewaking bestaand uit leden van de Honor Guard. Er staat altijd iemand bij het graf ongeacht de omstandigheden (9/11, orkanen, winter etc).

Na Arlington parkeren de auto neer bij The Mall, een veld waar alle belangrijke gebouwen in de buurt van staan. We lopen eerst langs de Vietnam memorial, dit is een muur waar de namen van alle omgekomen Amerikaanse soldaten op staan die omgekomen zijn in de Vietnam oorlog. Vervolgens lopen we naar het Lincoln memorial, een soort tempel waar een groot beeld van Abraham Lincoln op zijn stoel staat. Na de Lincoln memorial lopen we langs het Korea memorial, ook weer een monument voor de omgekomen Amerikaanse en Verenigde Naties soldaten die in de Koreaanse oorlog zijn omgekomen.
In het midden van het park staat een erg groot monument, dit is het monument van de tweede wereldoorlog. Het is erg indrukwekkend en bijzonder om bij te wonen.
We besluiten nog kort even de andere monumenten te bezoeken vanwege de uitputting die we hebben opgelopen uit de vorige dagen. Rijden nog langs The Washington Monument, een grote obelisk in teken van George Washington, we rijden ook langs het Witte huis wat ook een erg indrukwekkend gebouw is. Nadat we hier foto's hebben gemaakt rijden we ook nog langs het Congress gebouw waar de Amerikaanse eerste en tweede kamer zitten. We sluiten de dag af met een lekker diner in het Appartement.